W pracy: sukienki biurowe czy spodnie z kantem?

Czy moda do pracy musi być nudna i przewidywalna? Ani trochę! Zapomnij o taki stereotypie: w ten osób najczęściej myślą osoby o małej wyobraźni, które nie mają najmniejszego pomysłu na siebie i swój „pracowniczy” styl.  Jest milion sposobów, by biała koszula, sukienki biurowe czy spodnie w kant wyglądały modnie i schludnie!

W wielu miejscach pracy obowiązuje „dress code” czyli kod ubioru: stos zasad i reguł dotyczących tego, jaki strój jest mile widziany przez naszych pracodawców, a jaki budzi głośne „NIE”. Jeśli w Twojej pracy obowiązuje „dress code” to walka z nim nie tylko spełźnie na niczym ale też może spowodować Ci pewnie nieprzyjemności.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Wystarczy kilka sekund, aby w naszej głowie powstały pierwsze opinie na temat napotkanej osoby. Kilka króciutkich sekund odpowiada nagłej burzy myśli i skojarzeń, z których formuje się nasze zdanie. O ile na co dzień nie przywiązujemy do tego uwagi, kierując się zasadą: myślcie co chcecie, to w pracy musimy mieć na to wzgląd. Kompetencje i umiejętności nie zawszę są wystarczającymi czynnikami, które pozwalają nam zbudować silny wizerunek w oczach szefa i współpracowników. Potencjalni klienci szybciej Ci zaufają (nie tylko szybciej ale i na dłużej) jeśli sukienki biurowe, które masz w zwyczaju nosić do pracy, będą dobrze skrojone, niewyzywające i eleganckie. Wymięta koszula czy poplamiony kołnierzyk zniechęcą ich i zniesmaczą.

Dekolt? Krótkie sukienki biurowe? Zdecydowane NIE!

Zapoznaj się z kilkoma ważnymi zasadami dress codu. Unikaj tych błędów – Twój szef patrzy nie tylko na jakoś pracy, która wykonujesz ale też na to jak się prezentujesz. Stosowne ubranie=profesjonalizm.  Strój pracowników to jedna z wizytówek firmy!

  • Odpowiednia długość: spódnice i sukienki biurowe muszą mieć właściwą długość – tą pożądana jest najczęściej do kolan. Do tego ani spódnica ani sukienka biurowa nie powinny mieć rozcięć kończących się niebezpiecznie wysoko!
  • Buty nie powinny pokazywać ani pięt ani palców u stóp – nawet w lecie. Uważane jest to za mało estetyczne.
  • Precz z dekoltem! Kobiety nie powinny pokazywać zbyt wiele w miejscu pracy dlatego dekolt powinien być umiarkowany. Zbyt głęboki będzie rozpraszał i zniechęcał klientów, a zapięcie „aż po szyję” może być odebrane jako sztywniactwo.
  • Dopasuj ubranie do swojej figury: ubranie nie powinno być za ciasne bądź za duże. Ma być schludnie!
  • Jeśli koniecznie musisz założyć bluzkę na ramiączkach lub bez rękawów w pracy narzuć na nią marynerkę
  • Postaw na stonowane kolory i proste formy. Intensywniejsze odcienie przemycaj w dodatkach takich jak torebka.
  • Nie przesadź z biżuterią – nie ma nic gorszego niż ciągłe pobrzękiwanie milionem bransoletek.
  • Czysto i gładko czyli zadbaj, aby Twoje ubrania były wyprane i wyprasowane. Świeże ubranie poprawi Ci nastrój

Daj szansę spodniom w kant i sukienkom biurowym!

sukienki biurowe

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *